Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Ersoy Hastanesi

Hızlı İyileşme Beklerken Sağlığınızdan Olmayın: “Sarı Serum” İçin Kritik Uyarı

Güncel (ÖM) - Önce Memleket Gazetesi | 27.10.2026 - 10:00, Güncelleme: 27.10.2026 - 10:00 468 kez okundu.
 

Hızlı İyileşme Beklerken Sağlığınızdan Olmayın: “Sarı Serum” İçin Kritik Uyarı

Grip döneminde tercih edilen damar içi vitamin uygulamaları yeniden gündemde. Prof. Dr. Mehmet Mahir Atasoy, özellikle evde ve acil müdahale imkânı bulunmayan ortamlarda yapılan uygulamaların ölümcül alerjik reaksiyonlara yol açabileceğini söyledi.
Soğuk algınlığı ve üst solunum yolu enfeksiyonları sırasında daha çabuk toparlanmak amacıyla başvurulan “sarı serum” uygulamaları için uzman uyarısı geldi. Fonksiyonel Tıp Platformu Bilim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Mahir Atasoy, uygulamanın yapıldığı ortamın taşıdığı risklere dikkat çekti. Fonksiyonel Tıp Kongresi’nde konuşan Atasoy, halk arasında “atom” olarak da adlandırılan damar içi vitamin karışımlarının, yeterli sağlık altyapısının bulunmadığı yerlerde uygulanmasının ciddi sonuçlar doğurabileceğini belirtti. En önemli tehlikelerden biri alerjik şok Atasoy’un üzerinde durduğu başlıca risklerden biri, hızla gelişebilen ağır alerjik reaksiyon oldu. Serumun ardından ortaya çıkabilecek anafilaksinin, ev ortamında tek başına bulunan bir sağlık çalışanının müdahale kapasitesini aşabileceğini ifade etti. Vitaminlerin nereden temin edildiği ve hangi koşullarda saklandığının da değerlendirilmesi gerektiğini belirten Atasoy, uygulamayı kendi çocukları için dahi evde tercih etmeyeceğini söyledi. Vitamin içermesi riski ortadan kaldırmıyor “Sarı serum” adının, karışımdaki B grubu vitaminlerinin oluşturduğu renkten kaynaklandığı belirtiliyor. Atasoy’un açıklamaları, hızlı toparlanma beklentisiyle yapılan uygulamalarda içeriğin yanı sıra müdahale koşullarının da belirleyici olduğunu ortaya koyuyor. 
Grip döneminde tercih edilen damar içi vitamin uygulamaları yeniden gündemde. Prof. Dr. Mehmet Mahir Atasoy, özellikle evde ve acil müdahale imkânı bulunmayan ortamlarda yapılan uygulamaların ölümcül alerjik reaksiyonlara yol açabileceğini söyledi.

Soğuk algınlığı ve üst solunum yolu enfeksiyonları sırasında daha çabuk toparlanmak amacıyla başvurulan “sarı serum” uygulamaları için uzman uyarısı geldi. Fonksiyonel Tıp Platformu Bilim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Mahir Atasoy, uygulamanın yapıldığı ortamın taşıdığı risklere dikkat çekti.

Fonksiyonel Tıp Kongresi’nde konuşan Atasoy, halk arasında “atom” olarak da adlandırılan damar içi vitamin karışımlarının, yeterli sağlık altyapısının bulunmadığı yerlerde uygulanmasının ciddi sonuçlar doğurabileceğini belirtti.

En önemli tehlikelerden biri alerjik şok

Atasoy’un üzerinde durduğu başlıca risklerden biri, hızla gelişebilen ağır alerjik reaksiyon oldu. Serumun ardından ortaya çıkabilecek anafilaksinin, ev ortamında tek başına bulunan bir sağlık çalışanının müdahale kapasitesini aşabileceğini ifade etti.

Vitaminlerin nereden temin edildiği ve hangi koşullarda saklandığının da değerlendirilmesi gerektiğini belirten Atasoy, uygulamayı kendi çocukları için dahi evde tercih etmeyeceğini söyledi.

Vitamin içermesi riski ortadan kaldırmıyor

“Sarı serum” adının, karışımdaki B grubu vitaminlerinin oluşturduğu renkten kaynaklandığı belirtiliyor. Atasoy’un açıklamaları, hızlı toparlanma beklentisiyle yapılan uygulamalarda içeriğin yanı sıra müdahale koşullarının da belirleyici olduğunu ortaya koyuyor. 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.